Leszakadt a löszfal Balatonföldváron
A szakadás tönkretette az omladékfogó rendszert.
A koronavírus-járvány élezheti a feszültséget.
Egymilliárd forintos vis maior keretet hozott létre a Magyar Turisztikai Ügynökség a koronavírus miatt nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésére.
Nehéz lesz vis maiorra hivatkozni idén kötött szerződés esetén, vagy ha másik gyártótól is beszerezhette volna a szükséges alapanyagot a cég.
A pocokinvázió veszélyezteti a termést.
Vis maior helyzet miatti késésnél is kártérítést kellene fizetnie a MÁV-nak az ombudsman szerint.
Úgy fest, több száz milliárdos veszteség is érhette a gabonapiac szereplőit idén, mivel egy tavalyi jogszabályi változás következtében a termelők egyszerűen felbonthatják a korábban meghatározott mennyiségen és áron leszállítandó terményükre vonatkozó szerződéseket. Az új szabályozást a nagyobb kiszámíthatóság és tervezhetőség miatt hozták volna létre, ám a fegyver fordítva sült el: épp a gazdák spekuláltak, amire aztán rá is fáztak. A termelők egy része tavaly a magasabb ár miatt felbontotta szerződését, idén pedig nem kötöttek, reménykedve a kedvezőbb árakban, ám 2013-ban a gabonapiacon a nemzetközi szinten is jó termés miatt már alacsonyabb árakkal találkozhattak. Megoldás a biztosítási rendszer elterjesztése lehet.
Pethőhenye és Zalaújlak összesen ötmillió forint vis maior támogatást kapott a csapadékos időjárás miatt.
Az érintett önkormányzatok akár az árvízi védekezés teljes költségét megkaphatják a vis maior-keretből, ha a károk a kormány által kihirdetett árvízi veszélyhelyzet időszakában és területén keletkeztek.
Van miből fedezni az árvíz költségeit, csak a katasztrófavédelemnél több mint 51 milliárd forint áll rendelkezésre, aminek egy részét a helyreállítási munkákra lehet költeni, a Belügyminisztériumnál és a helyi önkormányzatoknál vis maior keret van, ezek 8 milliárd forintot tesznek ki – írja a Magyar Hírlap keddi számában.
A Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal (MVH) várja a 2012-es egységes kérelemhez kapcsolódóan benyújtható vis maior bejelentéseket, amelyeket a vis maior esemény bekövetkezésétől számított 15 napon belül, de legkésőbb a káreseménytől számított 6 hónapon belül kell benyújtani.
A Pest Megyei Fogyasztóvédelmi Közhasznú Egyesület szakmai igazgatója szerint a Malév repülőgépeinek leállása járattörlés, és nem előre nem látható (vis maior) eset, ezért a repülőjeggyel rendelkezőknek kártérítés jár, és nemcsak a repülőjegyért, hanem, ha bizonyítani tudják az okozati összefüggést, akkor más károkért is.